Mastering

Wat ook zo typisch is aan ADHD, is dat je aan zaken begint en die niet afmaakt. Ook ik heb daar nog af en toe last van. Vandaar dat ik vandaag in mijn archief begon te struinen en nog een paar teksten ontdekte die ik in december heb geschreven. En die toch wel de moeite waard zijn om gelezen te worden.

Hiermee wil ik een statement maken: ik vergeet de dingen niet meer en ik maak ze af en wat voor een zalig gevoel geeft dat, ik kan het alle soortgenoten aanraden!Ik wil zeker dat deze blog perfect oogt, zonder fouten, dus vandaag zal ik de dag doorbrengen met herlezen. Want Iris van het productiehuis Fremantle belde me vandaag. Ze vroeg naar mijn blog, yes, 550.000 kijkers per aflevering, er is een kans dat, nu ADHD eindelijk wat aandacht krijgt (hoe grappig want ADHD'ers lijden aan aandachtstekort, wat niet wil zeggen dat zij te weinig aandacht krijgen, maar dat ze niet altijd hun aandacht er kunnen BIJHOUDEN en bijgevolg idd wel meer aandacht verdienen dan andere mensen, dit niet omwille van hun EGO of het feit dat ze verwend zouden zijn, wel door die neurologische ... (ik zoek een positief woord in plaats van stoornis, want wij zijn geen "gehandicapten" (zo worden we nu bestempeld, als een persoon met een handicap, toch een dank aan de Lijn voor mijn gratis tram- en busabonnement)


Voor degenen die het nog niet wisten, als je je aanmeldt voor een Vlaams Fonds Erkenning, dan krijg je een gehandicaptennummerke en als men je dan in dienst neemt, dan krijgt de werkgever de eerste twee jaar dertig procent korting op jou. Ook al heb je geen rolstoel nodig of aangepaste werkkledij, je moet dat gewoon zeggen, tijdens een sollicitatiegesprek. Bij de werkwinkel zegt men wel, dat je dat moet zeggen als je wordt aangenomen. Aha, dan moet je eerst je toekomstige werkgever een rad voor de ogen draaien, het contractje tekenen en dan terloops vermelden:

BTW, ik heb ADHD maar das supergoed voor uw BTW

Het moet nu echt maar eens gedaan zijn met ons negatief af te schilderen. Het is niet omdat we af en toe traag zijn in het aanleren van dingen en soms minder geconcentreerd in de zaken die we haten, dat wij minder bekwaam zijn, voor de honderdste keer, gewone mensen, luister eens (want wij krijgen ook altijd het verwijt dat WIJ niet luisteren maar de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, weet je) er zijn ongelooflijk veel ADHD-talenten op alle gebied die de wereld positief kunnen maken en veranderen, zolang ze maar steun en geloof krijgen. Zie maar naar Bill Clinton, Einstein, Frank Loyd Wright en mijzelf :)

Reacties

Populaire posts van deze blog

je verstoppen of uit de kast komen?

Brief aan de Koning

Nu ik toch met mijn lieftallige hoofdje op TV kom